יסוד מופלא מתגלה בתקנת חז"ל של שבע ברכות, המאיר לנו את כל מהלך הבריאה באור חדש ועמוק.
בחכמתם העמוקה, תיקנו חז"ל שדווקא בשעת שמחת חתן וכלה נודה להשי"ת על כל מהלך הבריאה - מראשיתה ועד אחריתה. ונתבונן בעומק הדברים:
בשעה שאנו עומדים מול חתן וכלה, מתגלה לעינינו במוחש חסדו המופלא של הקב"ה. כאשר רואים כיצד שני אנשים זרים נעשים לבשר אחד, מתעורר הלב להכיר בגודל החסד האלוקי. ומתוך התעוררות זו, אנו מתחילים לראות את חסדי ה' בכל הבריאה כולה - מראשיתה ועד אחריתה.
אך יש כאן עומק נוסף: כל חתונה יהודית היא חוליה בשרשרת מופלאה המחברת את אברהם אבינו עם ימות המשיח. כל זוג שמקים בית בישראל ממשיך את אותה שלשלת קדושה שהתחילה במעמד הר סיני וממשיכה עד לגאולה השלמה.
וכך מתפרטות הברכות:
בכל חתונה מתחדשת כביכול הבריאה כולה, ובכל שמחת חתן וכלה אנו מתקרבים צעד נוסף לגאולה השלמה.
ואולי זהו סוד עמוק בהודיה: הודיה אמיתית אינה מסתכלת רק על הרגע הנוכחי, אלא רואה את כל התמונה הגדולה - מראשית ועד אחרית. כשאנו מודים על חתן וכלה, אנו מודים על כל מהלך ההיסטוריה האלוקית, שכל חתונה היא חלק ממנה.
הרי לנו שבשבע ברכות טמון לא רק שבח והודיה, אלא מבט עמוק על כל תכלית הבריאה. האין זה מרומם את כל שמחת החתן והכלה למדרגה חדשה לגמרי?